Thursday, July 13, 2006

Katarina*

(Pop/Rock Winnerbäck-pastisch) Listen

Jag har bara skrivit på engelska, det känns mindre personligt då
Men du ville ha en sång och du älskar Eldkvarn och Winnerbäck
Så jag får ta och stålsätta mig och försöka låta som en söderbo
Och lägga för många ord på en och samma rad

Men Katarina din önskan är min lag
Så Katarina på din födelsedag
Ska jag sjunga som en rockpoet
För Katarina det är det bästa du vet

Jag hade väl sett dig ute men du var alltid med någon annan
Och en dag började vi prata och Stockholmsmorgonen var aldrig vackrare
Men inte lika vacker som du när du sade vi skulle hem mig
Jag hade ingen aning om att jag skulle skriva en sång till dig

Men Katarina din önskan är min lag
Så Katarina på din födelsedag
Ska jag sjunga som en rockpoet
För Katarina det är det bästa du vet

Katarina din önskan är min lag
Så Katarina på din födelsedag
Ska jag sjunga som en rockpoet
För Katarina det är det bästa du vet


Åh jag sprang och jag föll ja jag föll för dig och försökte att fly och sprang lite till och jag föll och jag sprang in på krogen och jag sprang ut igen och föll och klev upp och jag sprang lite till och jag åt lite mat och sov bort en stund och sen sprang jag sen sprang jag sen sprang jag igen

Och jag sprang in på konsum och köpte en ostbit och jag sprang till åhlens och köpte en bikiniunderdel och jag föll och jag sprang och åkte båt och bil och tunnelbana och buss och jag flög och jag flög och gick till jobbet en stund och jag sov där jag sov där i din famn och jag kysste din mun och jag talade fort och fan vad det är jobbigt att sjunga som en rockpoet som en rockpoet som en rockpoet

No comments:

 
Site Meter